Prijedlog Društva Marjan za reguliranje prometa na prometnicama unutar Park šume Marjan

Društvo Marjan predlaže sljedeći način reguliranja prometa na prometnicama unutar Park šume Marjan:

Prva faza (odmah):

  • revizija Zaključka o korištenju prometnica u dijelu Park šume Marjan i uvođenje pješačke zone od rampe na Institutu do Sj. vrata uz dopuštenje prometovanja isključivo javnom gradskom prijevozu i stanarima na području Instituta;
  • revizija svih izdanih trajnih dozvola (oko 500 dozvola) za prometovanje PŠ Marjan;
  • reguliranje ponašanja u prometu zaposlenika Javne ustanove za upravljanje Park šumom Marjan;
  • uvođenje ekološki prihvatljivog cestovnog i morskog prijevoza (uvjetovati putem raspisivanja natječaja za koncesionara za prijevoz posjetitelja park – šume);

Druga faza (nakon obnove promatračnice na Sedlu):

  • uvođenja automatiziranih rampi bez fizičkog prisustva zaposlenika na rampama uz uređenje kontrolno-upravljačkog centra na postojećoj promatačnici (napomena: zaposlenici na rampama su najslabija točka cjelokupnog prometnog sustava, jer su izloženi stalnim pritiscima pojedinaca koji žele ući sa svojim vozilom u zaštićeno područje);

Treća faza:

  • razmisliti o proširenju pješačke zone od MHAS do Sj. vrata uz dopuštenje prometovanja samo stanarima tog dijela PŠ Marjan i uz dopuštenje prometovanja isključivo javnom gradskom prijevozu (koncesionaru) s vozilima s pogonom na ekološki prihvatljiv način (vozila na el. energiju);
  • izmiještanja plaže za osobe s invaliditetom na područje Prve vode uz prethodno ozelenjavanje visokom vegetacijom nasutog dijela sukladno pravilima važećeg GUP-a;
  • priprema dokumentacije za izgradnju GUP-om planiranih parkirališta izvan park – šume na sjevernom dijelu Marjana (160 parkirnih mjesta istočno od Spinutskih vrata) i južnom dijelu Marjana (400 parkirnih mjesta istočno od Sustipanskog puta).

 

GUP – promet

Prometna studija šireg područja Park šume Marjan – Oikon